week 2 - Reisverslag uit Kundapura Railway Station, India van Hester Schilt - WaarBenJij.nu week 2 - Reisverslag uit Kundapura Railway Station, India van Hester Schilt - WaarBenJij.nu

week 2

Blijf op de hoogte en volg Hester

05 December 2015 | India, Kundapura Railway Station

Opnieuw heb ik zo veel te vertellen. Er gebeurt steeds zo ontzettend veel in een week. De tijd gaat steeds sneller en ik begin me beetje bij beetje meer op mijn gemak te voelen hier. Ik heb nu een nieuw project omdat het lesgeven in mijn eentje te zwaar voor mij werd. Ik werk nu in een tent school samen met een andere vrijwilliger die ook mijn kamergenoot is. Dit is een school voor hele arme kinderen die leven in een tentenkamp van wat ik er van gezien heb zijn het meer hutjes gemaakt van platen. Het schooltje zelf is ook zo’n hutje. Het is heel klein maar de kinderen passen er net allemaal in. Het zijn 40 a 50 kinderen van allerlei leeftijden door elkaar. Oudere kinderen komen met hun jongere broertjes en zusjes die ze de hele dag door in hun armen met zich mee slepen. Ik heb nog maar twee dagen mee gemaakt en bij allebei kon ik niet echt zien hoe een normale dag er uit ziet. De eerste dag was een healt care dag dus er kwamen twee artsen om te kijken of de kinderen gezond waren maar het zag er niet echt naar dat ze heel professioneel waren en gaven de kinderen wat pillen. Er omheen was een klein feestje gemaakt met veel mensen die kwamen voor deze dag. Op de tweede dag (gister) gingen we met de kinderen naar een klein eilandje waar een klim park was. We voeren er met een bootje heen. Er was een en al rust, even geen getoeter en luidgeroep. De natuur was ook heel mooi en vredig. Het was heel goed voor de kinderen want veel van hun kunnen meestal niet echt kind zijn omdat ze voor hun jongere broertje of zusje moeten zorgen maar nu hoefde dat even niet voor een dag en konden ze gewoon lekker kind zijn. We gingen ook even het water met ze in wat ze ook geweldig vonden. Helaas ben ik iets te veel in de zon geweest dus vandaag moe misselijk en hoofdpijn maar dat gaat wel weer over. Ik moet nu wel een uur reizen naar mijn project met de bus. Maar dit is nog niet eens zo erg want je kan dan even tot rust komen, althans enigszins. De toeter is zo luid dat het soms pijn doet aan je oren er zitten overal gaten in de weg dus je word ook een soort van door elkaar geschud en meestal is het zo druk dat je tussen twee personen gevringt zit. Ik leer nu al zo veel van dit project en ik heb nu eindelijk het gevoel dat ik echt iets nuttigs doe hier in India.
Ik begin steeds meer te genieten van het eten hier. De host moeder kan heel goed koken al protesteert mijn buik af en toe nog wel wat tegen. Ik voel me steeds meer thuis iedereen is super aardig en ik word helemaal opgenomen in de familie.
Volgende week weer meer!

  • 05 December 2015 - 11:11

    Erik Schilt:

    Dag Hester,

    Fijn voor je dat je nu werk hebt dat beter bij je past. Volgende week kan je dan misschien eindelijk wat van al je voorbereidingen die je hier in Nederland hebt getroffen inzetten. Pas wel op met die zon hè! Is het volgende keer ook mogelijk wat foto's op je blog te plaatsten?

    Liefs, Pap.

  • 05 December 2015 - 11:18

    Gea Wever:

    ik lees het met grote interesse en verbazing> ik zie het ZO voor me> mooi verslag weer> ik vind je een TOPPER Hester :* :)

  • 05 December 2015 - 15:25

    Wilma Eleveld:

    Hoi Hester,
    Fijn om weer van je te horen. We hebben je natuurlijk vanochtend gesproken via SKYPE. Maar het is ook heerlijk om je blog te lezen! Het blijft elke dag weer spannend, voor jou maar ook voor ons, te weten dat je daar zit in een heel andere wereld. En tegelijkertijd ook weer wonderlijk dichtbij als we via de computer je berichten lezen. Met grote honger lezen we je berichten!
    Fijn dat je je nuttig voelt....
    Keep on going strong, lieve dochter....
    Tot snel, mam

  • 05 December 2015 - 18:48

    Margje:

    Hi lieve schat, fijn weer je blog te lezen. Ik heb grote bewondering voor hoe jij het leven daar oppakt.
    Wel vervelend voor je dat verbrand bent door de zon, heb je geen hoed voor als je naar buiten gaat en heb je Aleo vera al uitgeprobeerd?
    Goed op jezelf passen hé! om
    (nu vind je vast dat ik niet zo moet zeuren!)
    dag lief,ik kijk uit naar je volgende blog,oma.

  • 06 December 2015 - 15:14

    Hester Schilt:

    Jaa de aleo vera werkt super goed!! Ik smeer het op mijn gezicht en de volgende ochtend is het weg echt super bedankt oma!

  • 06 December 2015 - 16:20

    Christie :

    Wat klinkt het geweldig Hes!

    Lieve groetjes van mij, Tineke en Jetske
    <3

  • 09 December 2015 - 10:57

    Rien:

    Door je blog beeld ik me jouw nieuwe wereld in en stel ik me voor hoe het daar uit ziet en welke ervaringen je opdoet. Oude herinneringen herleven! Al die nieuwe mensen en indrukken, fijn voor je dat je nu de dingen doet je leuk vindt. Vergeet je niet te genieten? Veel plezier! groetjes Rien

  • 10 December 2015 - 20:28

    Alice Sekeris:

    Ha Hester, wat leuk om je reisverhalen te lezen zo. Ik wens je een prachtige tijd toe!! Groet!

  • 13 December 2015 - 13:23

    Annemiek:

    Hai Hester
    Ben blij te lezen dat je het nu zo naar je zin hebt.Is zo'n totaal andere wereld waar je je nu bevindt.Vind het knap hoe je je hier doorheen slaat en je aanpast.
    Wens je nog heel veel plezier en kijk uit naar je volgend verslag.Al lezend zie je het ook helemaal voor je.
    Liefs van Annemiek en Ed

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hester

Actief sinds 17 Nov. 2015
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 4938

Voorgaande reizen:

19 November 2015 - 18 Februari 2016

90 dagen India

Landen bezocht: