uitje naar de dierentuin - Reisverslag uit Kundapura Railway Station, India van Hester Schilt - WaarBenJij.nu uitje naar de dierentuin - Reisverslag uit Kundapura Railway Station, India van Hester Schilt - WaarBenJij.nu

uitje naar de dierentuin

Blijf op de hoogte en volg Hester

07 Februari 2016 | India, Kundapura Railway Station

Iedereen die heeft gedoneerd voor dit uitje heel erg bedankt! Het was zeer geslaagd. We zijn een paar dagen eerder gegaan omdat we onverwachts heel slecht nieuws kregen. De mensen van de tentkampen gaan naar de plekken waar er werk is, zo reizen ze van kamp tot kamp maar ze hebben altijd een vast kamp wat hun 'thuis' is. Nu kregen we afgelopen maandag te horen dat een groot deel van het tentkamp moest vertrekken en door moest trekken naar een nieuwe plek. Dit zou gaan om ongeveer 10 kinderen en ze zouden de volgende dag al vertrekken. Hals over kop gingen we alles plannen voor de volgende dag zodat de kinderen toch nog mee konden gaan naar de dierentuin. Dit ging eigenlijk prima en later in de middag kregen we te horen dat ze toch nog enkele dagen meer konden blijven. zo gingen we dus dinsdag naar de dierentuin. Met een bus pikten we de kinderen op. Ze stonden heel netjes op ons te wachten schone kleren aan haar gekamd en op hun blote voetjes. Ze joelden zodra ze dus bus zagen en stormden naar binnen. het was een reis van iets minder als drie uur. In de bus speelden we liedjes en de kinderen waren aan het dansen en het zingen. De tijd was zo voorbij. Aan gekomen bij de dierentuin hielden we eerst een picknick. We hadden eten mee gebracht in grote blikken en een groot zeil waar ze op konden zitten. Na het eten was het dan eindelijk tijd voor de dierentuin. In een nette rij liepen ze door de dierentuin. Met grote ogen keken ze naar de slangen dit was hun favoriet. reusachtige slangen in een klein hokje achter een grote glazen plaat. Dan natuurlijk de tijgers en leeuwen die ook veel indruk op ze maakte. Na de ronde langs alle dieren ruste we even uit op een grasveldje waar de kinderen wat konden spelen en rennen. Toen was het weer tijd om naar de bus te gaan. We sloten de dag af met een bezoekje aan een tempel in Mangalore. De kinderen waren helemaal uitgeput hierna en wilden ook wel weer echt naar huis. De dag eindigde wat minder want we kwamen in een enorme file terecht en de terug weg koste vijf uur maar de kinderen waren extra blij om weer thuis te zijn nu.

Ik hield nog wat geld over van het uitje. hiermee heb ik kleurpotloden, krijtjes en tandpasta gekocht.

• 09 Februari 2016 - 22:25

Alice:

Hoi Hester, wat een leuk dagje-uit heb je de kinderen bezorgd! En wat een reis ernaar toe en weer terug. Deze dag zullen ze niet snel vergeten, en jij vast ook niet :-)

• 12 Februari 2016 - 18:00

Margje:

wat fijn dat het uitje zo geslaagd is, goed dat jullie dit georganiseerd hebben,was de donatie helemaal waard!
    En nu kijken we vol verwachting uit naar je thuiskomst,donderdag.
    voorspoedige vlucht en fijne thuiskomst.
    alvast een dikke welkomstkus. oma