Sponsors voor uitje dierentuin gezocht! - Reisverslag uit Kundapura Railway Station, India van Hester Schilt - WaarBenJij.nu Sponsors voor uitje dierentuin gezocht! - Reisverslag uit Kundapura Railway Station, India van Hester Schilt - WaarBenJij.nu

Sponsors voor uitje dierentuin gezocht!

Blijf op de hoogte en volg Hester

20 Januari 2016 | India, Kundapura Railway Station

Hallo allemaal!

Met deze blog wil ik graag jullie aandacht vragen voor het volgende. Dit is de laatste maand dat ik iets voor mijn tentschool kinderen kan betekenen. Ik bedacht me wat zou de kinderen echt goed doen en tegelijk leerzaam en leuk voor ze zijn. En uiteindelijk heb ik besloten om met de kinderen een trip te maken naar de dierentuin in Mangalore. Ik heb dit overlegd met de andere vrijwilliger en de Indiase docent van mijn project. We willen vrijdag 5 februari gaan. In de ochtend vertrekken we met een busje naar Mangalore en gaan we naar de dierentuin. Hierna organiseren we een lunch en we sluiten af met een bezoekje aan een tempel.
Het gaat om een uitstapje met 20 kinderen van rond de tien jaar.
Ik zal jullie uitleggen waarom ik dit tripje voor ze wil organiseren. Deze kinderen komen buiten de uitstapjes die wij voor ze organiseren nooit buiten hun tent kamp. Ze leven dus alleen in dit kleine wereldje.... En leren ook niks leren over de echte grote wereld daarbuiten. Ze moeten de hele dag door voor hun jongere broertjes of zusjes zorgen of voor de andere kinderen in het kamp omdat de ouders de hele dag aan het werk zijn. Vaak kunnen sommige kinderen niet naar de tentschool komen omdat ze de kleren moeten wassen. Ze hebben dus geen tijd om echt kind te zijn. Vooral de meiden gedragen zich ouderlijk omdat ze de hele dag met een kindje rond moeten sjouwen, een broertje of zusje. Wat zou het mooi zijn als de kinderen even niet hoeven te denken aan dat kindje of aan de kleren die nog moeten worden gewassen... en wanneer ze 1 dag vol op kind mogen zijn. Helaas heb ik zelf niet het geld om deze trip te sponsoren dus:Ik vraag jullie om een bijdrage voor deze bijzondere dag!!! Ik heb sponsors nodig om deze wens te verwezenlijken. Ook al is het maar een donatie van een paar euro: dat maakt mij en de kinderen gelukkig!
Je kan het geld overmaken naar het onderstaande rekening nummer:NL 45 INGB 0754 9521 50. Ik zal jullie achteraf met veel genoegen de foto's tonen en verslag doen van deze dag. Hiermee weten jullie dat het geld goed terecht is gekomen! Hartelijk bedankt alvast namens de kinderen van de tentschool!

  • 20 Januari 2016 - 19:54

    Christie:

    Hey Hes,

    Ik heb het maar eventjes op FB gezet en gelijk heeft iemand al gedoneerd!

    Luv you <3

    Chris

  • 20 Januari 2016 - 22:14

    Jeannette:

    Hi Hester,

    Ik ga volgende week met de pet rond bij de Pencak. En ik leg er ook nog namens de
    school wat bij.
    Zijn we nog op tijd dan?

    Veel plezier nog daar en super wat je daar doet!!!

    Groetjes,
    Jeannette
    P.P.Manyang

  • 21 Januari 2016 - 03:35

    Hester Schilt:

    Dat is super!!!! Ja juliie zijn nog op tijd .:)

  • 21 Januari 2016 - 12:22

    Annemiek:

    Hallo Hester
    Wat een geweldig plan.
    Ik heb onze bijdrage gestort hoor.
    Heel veel plezier,in ieder geval al veel voorpret.
    Veel liefs Annemiek en Ed

  • 21 Januari 2016 - 12:30

    Hester Schilt:

    Super bedankt! :)

  • 21 Januari 2016 - 13:49

    Margje Schilt:


    Hi Hester,
    geweldig idee! Mijn bijdrag komt eraan.\
    Heel veel plezier met je kinderen! Kus, Oma

  • 21 Januari 2016 - 17:09

    Catharina :

    Hai lieve Hester, wat een mooi idee. Ik zal een bijdrage op de rekening overmaken. Veel plezier, voor jou en vooral de kinderen!!!

  • 22 Januari 2016 - 11:17

    Mascha:

    He lieve Hes,

    Wat een goed plan! ik ga mijn bescheiden bijdrage leveren. Waardevol voor die kinderen om te beseffen
    dat er meer is in de wereld dan hun tentenkamp! Goed voor de motivatie om zo creativiteit aan te boren om te ontsnappen. Ik las eens over een fotograaf die zijn eigen sloppenwijken begon te fotograferen en daarmee de armoede achter zich kon laten. Hiervoor moet je in de eerste plaats weten dat de wereld groter is dan je eigen leefomgeving. Heel veel plezier! en een dikke zoen




  • 24 Januari 2016 - 17:22

    Manja:

    Wat leuk voor je dat je daar bent. Bijzondere ervaring lijkt me. X Manja

  • 24 Januari 2016 - 21:20

    José :

    Hoi Hester...gisteren kleine bijdrage gestort! Fijne tijd nog daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hester

Actief sinds 17 Nov. 2015
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 4956

Voorgaande reizen:

19 November 2015 - 18 Februari 2016

90 dagen India

Landen bezocht: